۱۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۴۹

قلعه‌نویی: 10درصد در آسیایی شدن تراکتور نقش داشتم/ شانس قهرمانی یکسان برای چهار تیم

قلعه‌نویی: 10درصد در آسیایی شدن تراکتور نقش داشتم/ شانس قهرمانی یکسان برای چهار تیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه تیمش در روز نهم فروردین با سپاهان بازی نمی‌کند، گفت: نقش من در آسیایی شدن تراکتورسازی 10 درصد بود، هرچند این تیم شایسته قهرمانی در آن مسابقات هم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر تراکتورسازی تبریز که بعدازظهر امروز پنجشنبه در محل سازمان لیگ برگزار شد، در خصوص این بازی ضمن بیان مطلب فوق گفت: استقلال نسبت به نیم فصل نخست شرایطی بهتری داشته و هفته به هفته از نظر تاکتیکی پیشرفت می‌کند که نمونه آن در لیگ قهرمانان آسیا بود که عملکرد استقلال مدرن‌تر از سطح فوتبال آسیا بود.

وی با اشاره به اینکه دیدار دو تیم با توجه به شرایط جدول، حساسیت بالایی دارد، افزود: شناخت کاملی روی سیستم تراکتورسازی و بازیکنان این تیم دارم. خط هافبک و مهاجمان نقاط قوت این تیم هستند، هرچند دفاع این تیم ضعیف نیست. البته تراکتورسازی تیمی کامل در ساختار دفاع و حمله است اما ما هم استقلال هستیم که در هفته‌های گذشته روند رو به رشدی داشته‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال اضافه کرد: با توجه به زمان اندکی که بین دیدارهای‌مان وجود دارد، نتوانستیم در تمرینات اخیر کار تاکتیکی خاصی را انجام دهیم که در این مدت تنها ریکاوری و تمرینات با نشاط را برگزار کرده‌ایم.

وی با ابراز خوشحالی از عملکرد خوب تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد: امیدوارم این تیم بتواند موفقیت‌هایش در مسابقات آسیایی را تا پایان ادامه دهد.

قلعه‌نویی در خصوص تفاوت تراکتورسازی این فصل با تیم فصل گذشته که هدایتش را برعهده داشت، خاطرنشان کرد: این تیم در فصل جاری نتایج خوبی را کسب کرده که این نشان می‌دهد که از آمادگی بالایی برخوردار است. سال پیش می‌توانستم با تراکتورسازی قهرمان شوم اما در دو بازی مشکلاتی برای‌‎مان پیش آمد که ما را از قهرمانی دور کرد.

وی تصریح کرد: فصل پیش با آقایان آذرنیا و باغ‌آبادی برای کلیت یارگیری فصل بعد صحبت کرده بودیم که آنها همین مسئله را انجام دادند و نتایج خوبی که تا به امروز در این تیم کسب شده، نشان‌دهنده آن برنامه‌ریزی خوب و منسجم است.

خبرنگاری از سرمربی استقلال پرسید که آیا تراکتورسازی حضور در آسیا را مدیون شماست؟، که وی اینگونه به این پرسش پاسخ داد: فوتبال، یک بازی دسته جمعی است و حضور تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا به لطف خدا، اهل بیت و تلاش کادرفنی و بازیکنان بوده است. من تنها 10 درصد در این موفقیت نقش داشتم. حضور تراکتورسازی در آسیا به خاطر وحدت و همدلی سکوها و شرایط خوب تیمی بود. بار دیگر تاکید می‌کنم تراکتورسازی فصل گذشته شایسته قهرمانی بود و من کمترین نقش را در این مسئله داشتم.

وی با بیان اینکه تنها از این مسئله ناراحت است که چرا با او اینگونه رفتار شد، خاطرنشان کرد: این اتفاقات ربطی به فرهنگ مردم تبریز ندارد و آن اتفاقات که علیه من صورت گرفت، از پیش طراحی شده بود.

قلعه‌نویی در ادامه یادآور شد: متاسفانه آقایان 30 درصد قراردادم را پرداخت نکردند و پول صاحبخانه‌ام را هم ندادند اما من به روح مادرم قسم می‌خورم که اگر پایش را عمل نکرده بود، در بازی رفت 24 ساعت زودتر به تبریز می‌رفتم زیرا هواداران تراکتورسازی می‌دانند چه کسی برای‌شان زحمت کشیده است.

وی با اشاره به اینکه در عرض 5 روز دو مرتبه بارسلونا به رئال مادرید باخت اما هیچ اتفاقی در این باشگاه رخ نداد، تصریح کرد: اگر این اتفاق در ایران رخ می‌داد، حاشیه‌های بسیاری در پیش و بعد از مسابقه رخ می‌داد. این مسائل به خاطر آن است که فوتبال دست فوتبالی‌ها نیست.

سرمربی تیم فوتبال استقلال صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: باید از علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه سپاهان تشکر کنم که بدون هیچگونه فراز و نشیب و اذیتی، کل مالیات من را پرداخت کردند، درحالیکه می‌توانستند این کار را انجام ندهد. ایشان یک فوتبالیست است و به مسائل فوتبالی آگاهی دارد، این اقدام را انجام داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این بازی قهرمان فصل جاری لیگ را مشخص می‌کند؟، اظهار داشت: جدول اینگونه نشان می‌دهد اما به اعتقاد بنده شانس قهرمانی برای استقلال، تراکتورسازی، سپاهان و فولاد یکسان است.

قلعه‌نویی با اشاره به اینکه خوشبختانه تیمش در این بازی محروم و مصدومی ندارد، گفت: بیشتر نگران وضعیت فرهاد مجیدی و ایمان موسوی بودم که خوشبختانه آنها کامل تمرین کردند. فکر می‌کنم خدا من را دوست دارد که در این بازی همه نفرات تیم را در اختیار دارم.

وی با اشاره به اینکه قانون‌مند است، خاطرنشان کرد: از برنامه‌های سازمان لیگ تمکین می‌کنیم اما فکر می‌کنم نهم فروردین برای‌مان بازی نگذارند زیرا در اینصورت بازی نخواهیم کرد. عقل سلیم می‌گوید، این تاریخ زمان مناسبی برای بازی نیست زیرا از 29 اسفند 4-5 بازیکن ملی‌پوش خود را در اختیار نخواهیم داشت، روز ششم فروردین‌ماه تیم ملی در کویت بازی دارد و بعد ما باید روز نهم برابر سپاهان در آزادی بازی کنیم؟ با این شرایط همانند دیدار با پیکان باید به ملی‌پوشان استراحت دهم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه زمین‌های چمن ورزشگاه‌ها کیفیت ندارد که بازی در آنها نیروی بسیاری از بازیکنان سب کرده و این مسئله به ضرر تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا است، در پایان گفت: امیدوار هستیم سازمان لیگ طوری برنامه‌ریزی کند که تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بتوانند هم استراحت کرده و هم شرایط خوبی برای ادامه دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند.

 

کد خبر 2013772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha